Fieldday med SK7CE

SK7CE hade en lyckad fieldday 2016-05-14 uppe på Jävan(toppen på Rommeleåsen), vid det nedlagda observatoriet. Många kontakter gjordes på både HF och 2m. Konditionerna på HF var bra, både 20 och 15m var öppna. Under dagen provades bland annat en ny antenntyp av SA7LOO, en H-pole. Trots närheten mellan radioapparaterna och antennerna så var störningar inte något problem. Med på plats fanns även 2st QRP riggar, SA7CNG och SM7EQL med sina respektive FT817 och KX3 som loggade flera kontakter. Vädret var med oss, inget regn och runt 15grader i skuggan. Klubben bjöd även medlemmarna på grillad korv med tillbehör. Vid tillfället passade vi även på att få några restpunkter från årsmötet avklarade, med revisionsberättelse bland annat.

Framåt eftermiddagen öppnades även 10m, och flera QRP kontakter gjordes med bland annat Turkiet, Irland och Bulgarien via sporadiskt E-skikt.

[FinalTilesGallery id='1']